اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر شایستگی اجتماعی، عملکرد در تکالیف نظریه‌ی ذهن و کمک‏طلبی دانش‏آموزان پسر دوره‌ی دوم ابتدایی دارای ناتوانایی‏های یادگیری

قربان کیانی؛ غلامحسین مکتبی؛ ناصر بهروزی؛ ذکراله مروتی

دوره 22، شماره 1 ، تیر 1394، ، صفحه 173-186

https://doi.org/10.22055/psy.2015.11197

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر افزایش شایستگی اجتماعی، عملکرد در تکالیف نظریه‏ی ذهن و کمک‏طلبی دانش‏آموزان دارای ناتوانایی‏های یادگیری بود. در این پژوهش افرادی که در یک مطالعه‏ی آزمایشی شرکت کردند، شامل 40 نفر از دانش‏آموزان پسر کلاس‏های پنجم و ششم ابتدایی شهر اهواز بودند که به روش تصادفی چند مرحله‏ای ...  بیشتر

مقایسه‌ ترکیبهای‌ نه‌گانه‌ هوش‌ و خلاقیت‌ از لحاظ‌ ویژگیهای‌ شخصیتی‌ در دانش‌آموزان‌ سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ اهواز

جمال‌ حقیقی؛ ناصر بهروزی؛ حسین‌ شکرکن؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند

دوره 10، 1-2 ، دی 1382، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22055/psy.2003.17665

چکیده
  پژوهش‌ حاضر به‌ دنبال‌ بررسی‌ این‌ مسأله‌ اساسی‌ است‌ که‌ آیا میان‌ گروههای‌ ترکیبی‌ نه‌گانه‌ هوش‌ و خلاقیت‌ از لحاظ‌ ویژگیهای‌ شخصیتی‌ تفاوت‌ وجود دارد؟ برای‌ پاسخ‌گویی‌ به‌ این‌ سؤال‌، از میان‌ کلیه‌ دانش‌آموزان‌ سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ دخترانه‌ و پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز تعداد 4500 نفر نمونه اولیه‌ به‌ صورت‌ ...  بیشتر